Planidoo maakt organiseren eenvoudig.
Wat is Planidoo? Ik doe mee
Planidoo - home

Richtlijnen voor een perfect team

Inhoudsopgave

    Werk je liever niet op je eentje je project uit? Dan komt het er op aan de geknipte personen te vinden om samen het project uit de grond te stampen. Met de teamtool nodig je in een handomdraai andere mensen uit om medeorganisator te worden. Maar de hamvraag is hoe je dat fantastisch team dan precies samenstelt. Zeker voor een groot project is het belangrijk een gebalanceerd team te hebben.

    Enkele richtlijnen

    Doeners en denkers

    Je hebt nood aan zowel denkers als doeners. Stel je team zo samen dat er voldoende mensen willen meedenken over hoe dingen aangepakt worden, willen brainstormen over het concept of hoe je bepaalde problemen oplost. Vergeet niet dat je daarnaast ook mensen met een praktische ingesteldheid nodig hebt, die de handen uit de mouwen steken.

    Gewenste skills en functieprofielen

    Zorg ervoor dat de taken die je iemand uit je team toebedeelt, passen bij zijn persoonlijkheid en vaardigheden. Dat komt het goed volbrengen van de taak en het enthousiasme waarmee dit gebeurt alleen ten goede. Hieronder vind je een overzicht van de taken bij het opzetten van een project en welke vaardigheden of persoonlijke eigenschappen daarbij gewenst zijn.

    Vrijwilligers

    Bij grote projecten kan het interessant zijn om naast een team van organisatoren ook een team vrijwilligers samen te stellen. Maak iemand van je medeorganisatoren verantwoordelijk voor het aansturen van de vrijwilligers.

    Tips

    1. Planidoo

      Wil je het risico niet lopen om een actie of interessante artikels te missen? Ontvang onze maandelijkse tips in je mailbox!
      Nieuwsbrief