Planidoo maakt organiseren eenvoudig.
Wat is Planidoo? Ik doe mee
Planidoo - home

Onderscheid je event!

Inhoudsopgave

    Elke dag opnieuw organiseren mensen in Vlaanderen en Brussel verschillende evenementen. Kleinschalig en grootschalig, bekend of onbekend. Jij wil je natuurlijk onderscheiden van de rest! Maar hoe? Volg onze tips om jouw event in the picture te plaatsen. Deze extra’s zorgen gegarandeerd voor meer succes!

    audience cco public domain.jpg

    Geef toegang tot gratis WiFi

    Sluit een deal met een Telecomoperator zodat je jouw bezoekers gratis WiFi kan aanbieden. In de eerste plaats zal het aantrekkelijk klinken voor je potentiële klanten. In de tweede plaats gaan zij je event gratis promoten. Een video of foto uploaden gaat in een vingerknip en je stimuleert op deze manier online conversaties over je evenement. Het is trouwens ook voor je medewerkers ideaal. Als je een hashtag plaatst bij elke post die je deelt, gaan de bezoekers die overnemen. Let erop dat je hashtag uniek is, herkenbaar én gemakkelijk te onthouden. Maak de verbinding toegankelijk en stabiel. Hoe beter de connectie, hoe meer promotie er mogelijk is. Dat is die kleine extra investering zeker waard!

    Plaats een oplaadstation

    Hoe meer je deelt, belt, opzoekt, hoe sneller je batterij leeg is. Voor veel mensen is het een frustratie die jij gemakkelijk kan wegnemen door daarop in te spelen. Wanneer de batterij minder dan 20% bevat, weet de bezoeker dat hij enkel naar het oplaadstation moet wandelen om hem in te pluggen. Met een sleuteltje vergrendelt hij zijn plek, totdat de smartphone weer helemaal is opgeladen. Je stimuleert zo ook opnieuw de online conversatie over je evenement en het is voor de bezoeker een fijn gevoel om bereikbaar te blijven.

    Geen papieren tickets nodig

    Het klinkt als een detail maar dat is het niet. Mensen hebben hun smartphone overal en altijd bij. Het is dus vanzelfsprekend dat het gemakkelijker is om je ticket digitaal aan te bieden. Je vermijdt zo vervelende lastminute-uitjes naar de print shop, ‘omdat de inkt weer op was’. Alles om het de bezoeker vanaf het begin zo aangenaam mogelijk te maken. Daarnaast is het beter voor het milieu aangezien de mensen die de toegangskaarten effectief afdrukken in de minderheid zijn. Milieubewust organiseren blijft belangrijk. 

    Bied iets 'exclusief' aan

    Het hangt natuurlijk af van het soort evenement dat je organiseert, maar je kan meer doen voor je bezoekers dan je denkt! Als één van je sponsors kiest voor een luchtballon met reclame, zet dan een actie op waarmee bezoekers een ballonvaart kunnen winnen. Treedt er een populaire band op? Zorg dat je bezoekers een meet-en-greet kunnen winnen. Organiseer je een theater? Stel een wedstrijdvraag om de beste plaatsen te winnen.

    Do it with a smile

    De beleving van je bezoeker is alles. Tot in het kleinste detail wordt hij of zij beïnvloed en dat bewust én onbewust. Mensen onthouden het wel degelijk als een bewaker niet nors en kort was maar net met een glimlach zei dat je ervan moest genieten. Die wc-madam op jouw event was zo open en grappig, je werd er zelf goedgezind van! Al is er een brainwash voor nodig, je personeel moet er staan met plezier en dat werkt heel aanstekelijk.

    Tips

    1. Planidoo

      Leer een korte versie van je beschrijving uit je hoofd, een zogenaamde 'elevator pitch': zo kan je overal in enkele woorden uitleggen wat je evenement inhoudt.