Eens je team is samen gesteld, komt de volgende stap. Welk teamlid heeft welke taken te vervullen? En tegen wanneer moet die taak afgerond zijn? Elk evenement is een opeenvolging van veel of zelfs héél veel verschillende taken. Een goed overzicht behouden over wie wat doet en tegen wanneer, kan eenvoudig op Planidoo.
We maakten voor verschillende types evenement al een voorbeeldtakenlijst klaar, die als inspiratie kan dienen. Dat is handig, omdat je op die manier zeker niets vergeet.
Klik op "Mijn project" in het linkse menu en controleer of je het juiste type evenement gekozen hebt.
Klik op "Taken" in het linkse menu en kies uit de voorbeeldtakenlijst de taken die jij aan je eigen takenlijst wil toevoegen. Vink ze aan en klik onderaan op de "Voeg toe" knop.
Nadat je op "Voeg toe" hebt geklikt, krijg je de takenlijst voor je project te zien. Je kan hier ook eigen taken toevoegen door onderaan een nieuwe taak in te vullen. Wil je nog meer taken uit de voorbeeldtakenlijst toevoegen, klik dan op "Planidoo checklist" aan de rechterzijde.
Klik op de naam van een taak en je kan:
Als iemand een taak heeft ‘afgerond’ kan hij of zij dit aanduiden door ze af te vinken en "verdwijnt" de taak naar onderen. Elk teamlid wordt er van op de hoogte gebracht zodat iedereen altijd bij is. Indien een taak toch nog niet afgerond is, kan je ze terug in de lijst plaatsen door opnieuw op het vinkje te klikken.
Planidoo biedt een pak hulpmiddelen, info en features aan die het werk verlichten. Ben jij verantwoordelijk voor het budget? In de rubriek Budget vind je bv. een begrotingsformulier, een subsidiewijzer en een voorbeeld voor een sponsordossier. In de rubrieken Organisatie en Promotie vind je de juiste info, voorbeelddocumenten, materiaallijsten, werkschema's, een promotieplan, een affichetool, zaalzoekers en nog veel meer tools die je helpen om je taken tot een goed einde te brengen. Daarnaast krijg je ook een heleboel informatie over de verschillende aspecten van organiseren op Planidoo en gratis toegang tot de Planicoach.
Met Planidoo lopen je taken en de opvolging ervan gesmeerd en dus ook de organisatie van je activiteit.
Verdeel de taken zoveel mogelijk volgens de interesses en kwaliteiten van de teamleden. Is iemand heel sociaal? Zet hem of haar in voor de promotie. Is iemand een pietje-precies? Ideaal voor een perfecte administratie!
Maak de deadlines niet te strak. Reken eventueel wat extra tijd voor de grote taken. Zo is het geen ramp als een deadline eens niet gehaald wordt.
Stop met zoeken naar informatie, gebruik Planidoo, hét gratis online platform waarmee de organisatie van vrijetijdsactiviteiten en evenementen met familie, vrienden, buren en/of vereniging gesmeerd loopt. Super handig én eenvoudig.
Eerst wat meer weten over Planidoo? Ontdek hier de TOOLS om van jouw evenement een grandioos succes te maken.